donderdag 02 januari 2014 12:53

 SEO in 2014SEO in 2014 een hele uitdaging


2013 was een turbulent jaar voor zoekmachine optimalisatie professionals. In 2014 zal hierin niet veel veranderen, sterker nog, het zal nog veel uitdagender worden.
Het organische zoekverkeer voor veel websites is aan het dalen, mede door aanpassingen..

..in ontwerpen, maar ook door de stijging van betaald verkeer (Google AdWords).

Toch is SEO nog altijd een belangrijk onderdeel van de strategie voor marketeers. Belangrijker is nu de juiste strategie toe te passen op de inhoud. Meer open te zijn naar de bezoekers, de autoriteit uit te stralen en niet vergeten dat wat goed is voor de bezoeker, ook goed is voor de ranking in de zoekmachines.

zoekmachinesSEO in 2014 en gebruikers van zoekmachines

Gebruikers van zoekmachines zijn lang aan het lijntje gehouden door “black-hat” SEO technieken. Websites werden omhoog geduwd in zoekresultaten door een netwerk van links. Bezoekers zijn tegenwoordig beter op hun hoede en passen de zoekopdrachten aan om datgene te vinden waar ze naar op zoek zijn. Ook zijn bezoekers beter in staat een website beter te beoordelen op kwaliteit en relevantie. Zo ook de zoekmachines.

seo in 2014Gebruikerservaring van een website

Een snelle toename van links naar een website is voor zoekmachines reden om er vraagtekens bij te plaatsen. Zo ook de gebruikerservaring van een website. Zoekmachines, zoals Google en Bing, weten exact hoe lang een bezoeker op een website blijft hangen. Dit wordt bijhouden in een log en wordt gebruikt als factor om te bepalen of het om een kwalitatief goede website gaat. De verwachting in 2014 is dat in het webdesign creatieve manieren worden gezocht om een zo goed mogelijke gebruikerservaring te verkrijgen en toch veel informatie te verschaffen.

Webdesign en SEO

Het is niet altijd even gemakkelijk om de juiste balans te vinden in een mooi webdesign in combinatie met SEO zoekmachine optimalisatie. Vaak krijgen webdesigners de opdracht zoveel mogelijk tekst op een enkele pagina te plaatsen, wat niet altijd ten goede komt van de gebruikerservaring. Bezoekers zitten niet altijd te wachten op hele lappen met tekst. Tabbladen of uitvouwbare delen zijn daarin een goede oplossing.

Zoekmachine optimalisatie in 2014 en verder

SEO in 2014 zal niet makkelijk zijn, maar de beloningen zullen enorm zijn voor degenen die kwaliteit en ervaring serieus nemen.

Meer weten?

Wilt u weten waar uw kansen liggen voor 2014? Hogere posities in de zoekmachines bereiken of een geheel nieuw webdesign? Neem dan contact op met Supertachtig. Supertachtig is een innovatieve leverancier van zoekmachineoptimalisatie en webdesign.


Contact opnemen kan via departures@supertachtig.nl of vul hieronder uw gegevens in en wij bellen u zo snel mogelijk terug. Kijk ook bij onze aanbiedingen.

Webdesign Groningen is een onderdeel van Supertachtig.

Telefoon: 050 - 360 12 37


Bezoekadres: Schuitendiep 11, 9712 KD Groningen
E-mail: departures@supertachtig.nl
KvK Groningen 500055132


  1. Naam*
    Vul aub uw naam in.
  2. Bedrijf
    Vul aub uw bedrijfsnaam in.
  3. Telefoonnummer*
    Vul aub uw telefoonnummer in.
  4. E-mailadres*
    Vul aub uw e-mailadres in.
  5. Vraag of opmerking*
    U heeft geen vraag of opmerking?


  6. Invalid Input